دینامیک سیالات محاسباتی

دینامیک سیالات محاسباتی

کیفیت آموزش را از ما بخواهید با فایل های تهیه شده اختصاصی کیفیت و کمیت آموزش را بطور همزمان از ما بخواهید. تمامی فایل های این وب سایت به زبان فارسی و اختصاصی بصورت گام به گام تهیه شده است. فرمت فایل ها pdf و ویدیو است.

نظرسنجی سایت

نظر شما در مورد قیمت آموزش ها چیست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 165
  • بازدید دیروز : 192
  • بازدید کل : 201439

صنايع L3Harris انگلستان USV جديد تحت عنوان MAST-13را به dstl تحوبل داد


MAST-13 یک وسیله نقلیه بدون سرنشین سطحي است که می تواند برای محافظت از کشتی های جنگی آینده انگلستان مورد استفاده قرار گیرد كه توسط L3Harris در نمايشگاه DSEI 2019 به Dstl تحویل داده شد.

Maritime Autonomy Surface Testbed (MAST) 13 یک شناور تندرو با طول 13 متر (41 فوت) است که قابلیت پیمایش و ناوبري کاملاً مستقل را دارد. اين شناور از سیستم کنترل خودکار مستقل L3Harris ASView و الگوریتم های پیشرفته ای که برای آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی انگلستان Dstlتهیه شده استفاده می کند.

انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

رونمايي از پلت فرم جدید USV توسط كمپاني فن آوری های دریایی Al Seer


صنايع Al Seer از معرفی نسل دوم شناور سطحي بدون سرنشین خود خبر داد. پلتفرم­هاي Al Seer را می توان سفارشی و تنظیم کرد تا متناسب با هرگونه عملیاتي از قبيل نظامي و تجاري هماهنگ شود. در صنايه Al Seer طيف گسترده اي از تجهيزات ماژولار در دسترس بوده و مي تواند توانايي هاي متنوعي را به USV افزود. لی Drinkwater ، رئیس BD و استراتژی Al Seer ، اظهار داشت: "ما اميدوار هستیم كه سیستم و سری پلت فرم هاي های USV نسل بعدی خود را به موقع برای نمایشگاه UMEX در ماه فوریه در ابوظبی دبي بیاوریم. شناور اين كمپاني داراي طول 11 متر، سرعت 45 نات و برد دريايي 300 ناتيكال مايل است.

انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

برچسب های مهم

نقش رو به رشد قایق های قاتل بدون سرنشین


در سالهای اخیر، اسرائیل مخازن عظیمی از گاز طبیعی را در مدیترانه کشف کرده است و تهدیدات دشمنان مختلفی از جمله حزب الله در لبنان اين نواحي را تهديد مي نمايد. یک منطقه انحصاری اقتصادی[1](EEZ)یک منطقه دریایی است که توسط کنوانسیون حقوق دریای ملل متحد مقرر شده است که یک کشور از آن در خصوص اکتشاف و استفاده از منابع دریایی، از جمله تولید انرژی از آب و باد، دارای حقوق ویژه ای است. براي حفاظت از منابع طبیعی درEEZ، کشورها نیاز به حضور تقریباً مداوم در دریاهای آزاد را دارند. این تهدید باعث توسعه سریع ماشین های جنگی پیشرفته توسط صنایع دفاعی اسرائیل شد. یك سیستم پیشرفته جدید كه می تواند اين مأموریت را انجام دهد، وسیله نقلیه بدون سرنشین(USV)است. رافائل اولین کسی بود که چنین سیستمی را توسعه داد. محافظ USV این شرکت عملیاتی است و سال گذشته، توانایی خود را برای پرتاب موشک ثابت کرد. در طی آزمایش ، رافائل تعدادی موشک SpikeER را که عضو خانواده موشک های دقیق و الکترو نوری بوده و می تواند از سکوهای هوایی ، زمینی و دریایی پرتاب شود را شلیک نمود.

[1] Exclusive Economic Zone

 

به گفته رافائل، قابلیت اين شناورها امکان حمله به نقاط كوچك با اهداف زمینی یا دریایی را فراهم می­کند و امکان عملیاتی شدن از یک اتاق کنترل یا از روی سکوهای دریایی دیگر را فراهم مي کند. اين شناور پروتكتور Protector نام دارد و از سال 2004 در حال استفاده است. اين شناور مي تواند تا شرايط دريايي 3 با امواج 5/0 تا 5/1 متر عمليات شليك را انجام دهد. يكي از ماژول هاي مهم اين شناور سيستم الكترو اپتيك Toplite است. سيستم رانش اين شناور از نوع واتر جت و با موتور ديزلي توان مي گيرد، همچنين مانوردهي شناور بالا است. شنارو داراي طول 12 متر بوده و عمليات هاي زير را پوشش مي دهد كه شامل :

Anti-Submarine Warfare (ASW), Mine Counter Measures (MCM),Electronic Warfare (EW), maritime security and underwater commercial missions

انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

برچسب های مهم

توسعه 40 شناور سطحي بدون سرنشين با محوريت بارهاي پردازش سنسور و خودمختاري توسط نيروي دريايي ايالت متحده


با توجه به قابليت­هاي شناورهاي سطحي بدون سرنشين، طبق درخواست نيروي دريايي ايالات متحده پیمانکاران بايد در پروژه هاي جاري و آينده بر روی سنسورها و پردازش سنسور، استقلال وسایل نقلیه و ناوبری؛ عناصر بستر ساحل و میزبان، تدارکات و توسعه تمركز نمايند.کارشناسان وسایل نقلیه بدون سرنشین نیروی دریایی ایالات متحده، یک تیم صنعتی 40 نفره را تشکیل می­دهند که همگي در تلاش هستند تا يك سيتم يكپارچه و كارآمد را براي شناورهای سطحی بدون سرنشین نسل بعدی طراحي و ارائه دهند. مقامات فرماندهی سامانه های دریایی در واشنگتن روز چهارشنبه اعلام كردند كه قراردادهایی با ارزش تجمعی بالغ بر 1/982 میلیون دلار را به این 40 شركت برای سهيم شدن در پروژه سیستم های بدون سرنشین وسیله نقلیه سطحی به مزايده می­گذارند. این شرکت ها هر کدام 1000 دلار از جلو دریافت می کنند و طی 5 تا 8 سال آینده برای سفارشات تحویل فردی کشتی های سطحي بدون سرنشین یکپارچه، سیستم های پیشران USV، بارهای پردازشگر سنسور، سنسور و سایر جنبه ها با یکدیگر رقابت می کنند.

پیمانکاران پروژه در شش زمینه : بار گذاري؛ سنسورهای بدون بار، سیستم های پشتیبانی ماموریت؛ استقلال وسایل نقلیه و سیستم های کنترل وسیله نقلیه، عناصر بستر ساحل و میزبان؛ تدارکات و توسعه محصولات و خدمات ارائه می دهند.

40 شرکت انتخاب شده، عبارتند از:

  1. Advanced Acoustic Concepts LLC in Hauppauge, N.Y.;
  2. Raven Aerostar Technical Solutions Inc. in Arlington, Va.
  3. Arete Associates in Tucson, Ariz.;
  4. Austal USA LLC in Mobile, Ala.;
  5. Azimuth Inc. in Morgantown, W.Va.;
  6. BAE Systems Electronic Systems in Nashua, N.H.;
  7. BMT Designers & Planners Inc. in Alexandria, Va.;
  8. Continental Tide Defense Systems Inc. in Reading, Pa.;
  9. The Charles Stark Draper Laboratory Inc. in Cambridge, Mass.;
  10. General Dynamics Mission Systems Inc. in Fairfax, Va.;
  11. Gibbs & Cox, Inc. in Arlington, Va.;
  12. Gravois Aluminum Boats LLC, doing business as Metal Shark, in Jeanerette, La.;
  13. Huntington Ingalls Industries Fleet Support Group LLC in Virginia Beach, Va.;
  14. Hydroid Inc. in Pocasset, Mass.;
  15. ICI Services Corp. in Virginia Beach, Va.;
  16. L3Harris Unidyne Inc. in Norfolk, Va.;
  17. Leidos Inc. in Reston, Va.;
  18. Lockheed Martin Rotary and Mission Systems in Moorestown, N.J.;
  19. Maritime Applied Physics Corp. in Baltimore;
  20. Micro Systems Inc. subsidiary Kratos-MSI in Fort Walton Beach, Fla.;
  21. Northrop Grumman Corp. Autonomous Systems in Bethpage, N.Y.;
  22. Paste link hereOasis Systems LLC in Rockville, Md.;
  23. Oceaneering International Inc. in Hanover, Md.;
  24. Peraton Inc. in Herndon, Va.;
  25. Q.E.D. Systems Inc. in Virginia Beach, Va.;
  26. Raytheon Integrated Defense Systems in Portsmouth, R.I.;
  27. Reliable Systems Services Corp. in Melbourne, Fla.;
  28. Rolls-Royce Marine North America Inc. in Walpole, Mass.;
  29. Science Applications International Corp. (SAIC) in Reston, Va.;
  30. System Engineering Associates (SEA) Corp. in Middletown, R.I.;
  31. Sedna Digital Solutions LLC in Manassas, Va.;
  32. Serco Inc. in New London, Conn.;
  33. Spatial Integrated Systems Inc. in Virginia Beach, Va.;
  34. Teledyne Brown Engineering Inc. in Huntsville, Ala.;
  35. Textron Systems in Hunt Valley, Md.;
  36. The Boeing Co. Defense, Space & Security segment in St. Louis;
  37. The Columbia Group Inc. in Washington;
  38. Paste link hereTridentis LLC in Alexandria, Va.;
  39. Ultra Electronics Ocean Systems (UEOS) in Braintree, Mass.; and
  40. W R Systems Ltd. in Norfolk, Va.

بارگذاري هاي سيستم در اين شناورها شامل مؤلفه هایی است که USV علاوه بر آنچه برای عمليات و ناوبري کشتی لازم است را نيز حمل خواهد کرد. اين بارگذاري ها واسط می شوند و به انجام مأموریت های کشنده یا غیرکشنده کمک می کنند. براي نمونه اين براگذاري ها شامل سونارها كشنده[1]، ضبط کننده داده­ها، کنترل­کننده های بارگذاري و پردازنده های سیگنال هستند و مي­توانند شامل رابط­های نوری، صوتی، مادون قرمز، رادار، رادیو، الکترومغناطیس زیر آب، سیستم های قابل گسترش، سیستم های كشنده، و رابط های داكينگ و هورينگ[2] باشند. سونارهای كشنده بر اساس مأموریت داراي كنترل فعال با كنترل عمق یا ارتفاع اتوماتیک خواهند بود. سنسورهای صوتی شامل سونارهای ديد از جانب با سونار داراي روزنه تركيبي، سونار جستجوي حجمي و سنوسور جستجوي نوري براي شناسايي مين ها در زير هستند.

[1] Towed Sonars

[2] Homing & Docking

انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

برچسب های مهم

نه فقط برای نیروی دریایی : استفاده از شناورهاي سطحي بدون سرنشين USVs براي اداره ملی اقیانوسی و جوی NOAA


يادداشتي از مباحث مربوط به هوافضا و صنايع نظامي در تاريخ Mar 29th, 2016

زمانيكه در مورد شناورهاي بدون سرنشین دريايي بحث شود، معمولا در ابتدا كاربردهاي نظامي به ذهن خطور می­کند. به عنوان مثال در نیروی دریایی ایالات متحده[1] برای استفاده از وسایل نقلیه زیرسطحي بدون سرنشین[2] برای نظارت و عملیات ضد مین استفاده مي­گردد. کارشناسان نیروی دریایی همچنین در حال توسعه شناورهاي سطحی بدون سرنشین برای جنگ مین و امنیت بندر هستند.

[1] U.S Navy

[2] Unmanned Underwater Vehicles (UUVs)

شناورهاي بدون سرنشین آینده در نیروی دریایی به عنوان کشتی­های مادر برای آب اندازي[1] و آبگيري شناورهاي سطحي و زيرسطحي بدون سرنشين و حتی وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین[2] (پهپاد)خواهند بود. برنامه­های نیروی دریایی در آينده بطور گسترده خواهد بود كه كاربرد در حوزه دريايي كمتر به چشم مي­آيد. به عنوان نمونه در اداره ملي اقیانوسی و جوی ایالات متحده ماموريت­هايي شامل شناسايي تغييرات آب و هوايي، ترسیم نقشه های تغییر مسیر شن و ماسه ها در امتداد سواحل و جزاير كوچك و بزرگ، نظارت بر سلامت و حیات وحش دریایی وجود دارد. به عبارت دیگر ، NOAAمي تواند از وسایل نقلیه بدون سرنشین براي بسياري از ماموريت هاي خود كه محدوديت انساني و دقت وجود دارد، استفاده نمايد. اين وسايل نقليه مي توانند در بروزساني نقشه ها و مسيرهاي دريايي كمك شاياني نمايند بطوريكه از تصادفات دريايي جلوگيري و وظايف مرزباني را تسهيل نماييد. كاربرد ديگر در طوفان هاي دريايي بوده كه رباتي تحت عنوان اميلي Emergency Integrated Lifesaving Lanyard (EMILY)معرفي شده است. اين ربات مي توان 5 تا 10 روز در دريا و با سرعت 7 نات و به عنوان يك غريق نجات عمل نماييد. همچنين اين ربات داراي موتور احتراق داخلي و انواعي از سنسورهاي داده برداري محيطي است.

[1] Launch and Recover

[2] Unmanned Aerial Vehicles (UAVs)

NOAA همچنین در حال همکاری با شرکت LiquidRoboticsدرSunnyvale، کالیفرنیا است، تا روی پروژه­ای برای استفاده از شناور سطحي بي سرنشين با پایداري طولانی مدت در دريا، تحت عنوان WaveGlider فعاليت نمايند. اين ربات برای جمع آوري اطلاعات دريايي در كانال ها، ساحل ها و جزایر ملی دریایی خارج از کالیفرنیا است. زيرسطحي هاي بدون سرنشین همچنین به محققان NOAA کمک می کنند تا کشتی های قدیمی جنگ جهانی دوم را در ساحل کارولینای شمالی شناسايي و مورد بررسی بيشتر قرار دهند. UUV ها به محققان کمک کرده اند که در منطقه هایی با نام گورستان اقیانوس اطلس، کشتی های ناشناخته را جستجو کنند. در پروژه های دیگر، متخصصان NOAA از یخچال های طبیعی دریایی استفاده می کنند - UUV های کارآمد که برای جمع آوری اطلاعات از بسیاری از لایه های اقیانوس و محیط بیرون برای جمع آوری اطلاعات جمع آوری شده از طریق پیوندهای رادیویي به اعماق زياد مي روند. این مطالب به شما نشان می دهد که وسایل نقلیه دریایی بدون سرنشین فقط برای نیروی دریایی نیست. در حقیقت، این نوع وسایل نقلیه بدون سرنشین در حال باز شدن مراکز تحقیقاتی جدید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقیانوس های جهان برای کاربردهای علمی ، تجاری و نظامی هستند.

انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

برچسب های مهم

پروژه شناور بدون سرنشين خود مختار تحت عنوان No Manning Required Ship


آرلینگتون تگزاس، ايالات متحده آمريكا

به تازگي محققان ارتش آمریكا (وزارت دفاع آمريكا) از این صنعت می­خواهند كه یك شناور سطحی بدون سرنشین USVبا تناژ 100 تن، طول 65 فوت، بدون آكوموديشن برای حضور انسان، دسترس­پذيري و سكونت انسان را مورد طراحی و آزمایش قرار دهند.مقامات آژانس پروژه­های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده DARPA در آرلینگتون، واشنگتن، روز دوشنبه براي اين پروژه آگهي گسترده­اي را تحت عنوان پروژه [1]NOMARS منتشر نمودند.

[1] No Manning Required Ship

این پروژه به دنبال یک کشتی نمادين و یک برنامه تعمیر، نگهداری و تدارکات برای یک کشتی بدون سرنشین کلاس 100 تنی است که هیچ گونه حمايتي از انسان در روي یا داخل کشتی ندارد، تا توانایی­های خودمختاري را نشان دهد.به گفته مقامات نيروي دريايي ايالات متحده پروژه دارپا برای کمک به نیروی دریایی ایالات متحده برای توسعه ناوگان کشتی های جنگی سطحي نسبتاً کوچک برای جایگزینی یا تقویت توانایی چند کشتی است.بسیاری از USV های امروزی به دلیل تعدد در نگهداری که به مداخله انسان چه در دریا و چه در بندر نیاز دارد محدود هستند. لذا حضور انسان همواره با هزينه همراه است.

شناورهاي بدون سرنشین فعلی و طراحي شده معمولاً شامل دسترسی فیزیکی به زیر سیستم ها، بخش­هاي تعمیر و نگهداری موقت، کنترل­های محیطی، روشنایی، نمایشگرها و تجهیزات ایمنی هستند. این موارد می­تواند مانع كنكاش در طراحی و همچنين در نظر گرفتن فن­آوری­ها و رويكردهاي جدید معماری کشتی برای بهینه سازی بقا و عملکرد شوند. در عوض، پروژه NOMARS به دنبال این است که شناور بدون سرنشین را قادر سازد که محدودیت های حضور انسانی را حذف و پیشرفت­های قابل توجهی در عملکرد و قابلیت­ها را نشان دهد. NOMARSدارای دو هدف موازی است: وقتی محدودیت­های انسانی برداشته می­شود، از عملکرد دریایی بیشترین بهره را ببرید، يعني طول دريانوردي افزايش يابد. هدف اول بر روی فرم­های غیرمعمول بدنه، فري­بورد كم، به حداقل رساندن حجم­های پرشده از هوا، مواد ساخت نوآورانه و از بین بردن فضای انساني است. هدف دوم بر جداسازی تجهیزات حساس از آب دریا ، سخت افزار، کاوش در طراحی سیستم توزیع شده و توسعه معماری بهینه برای نگهداری انبارها است. در اين راستا هدف این است که کشتی­های جنگی کوچکتر، توانمندتر و ارزان­تری طراحی کنیم که در تعداد زیادی قابل تهیه و نگهداری باشند. شناور بدون سرنشین NOMARS باید در اعزام­های یک ساله در کليه صحنه­هاي نبرد حضور داشته باشد. این شناور بايد اين توانايي را داشته باشد كه در سرعت كروز حداقل مقدار 2000 ناتيكال مايل را تا يك ايستگاه استقرار ديگر برد داشته باشد، همچنين باید در زمان نبرد به سرعت به موقعيت جديد رفته و از تيررس دشمن دور شود و پس از اتمام نبرد سفر بیش از 2000 ناتيكال دریایی را به سمت بنادر خانه خود انجام ­دهند.

این درخواست فقط مربوط به فاز اول برنامه NOMARS است و حدود 31 میلیون دلار هزینه برآورد شده است و براي فازهاي ديگر چندین قرارداد پیش­بینی شده است. مرحله اول برنامه مربوط به طراحی پلتفرم دريايي و يكپارچه سازي، طراحی مفهومی، طراحی اولیه و کاهش ریسک است. مرحله دوم شامل طراحی، ساخت، مونتاژ و جزييات دقیق است.

- آژانس تحقيقاتي دارپا

دارپا[1]یا آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی تأسیس ۱۹۵۸، یک بنگاه پژوهشی و فناوری زیر نظر وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا است. این سازمان مسئولیت توسعه و ساخت فناوری‌های نوین را برای استفاده نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا به عهده دارد. دارپا در ابتدا با نام آرپا[2]آغاز به کار کرد ولی در مارس سال ۱۹۷۲ با افزودنDefenseبه ابتدای نام کامل خود به دارپاDARPA تغییر کرد، ولی در فوریه ۱۹۹۳ به نام پیشین خود (آرپا) برگشت و باز دوباره در مارس ۱۹۹۶ به دارپا تغییر نام داد.

از سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۵ بیشترین تأکید دارپا روی مسائل مهم ملی بود که شامل فضا و پرتاب موشک بالیستیک دفاعی و همچنین تشخیص آزمایش جنگ‌افزار هسته‌ای بود. در طول سال ۱۹۶۰میلادی دارپا برنامه‌های فضایی غیرنظامی خود را به ناسا واگذار کرد و برنامه‌های نظامی را در دستور کار انحصاری خود قرار داد. پس از آن، آرپا نقش و زمینه فعالیت خود را تعریف و متمرکز کرد در یک مجموعه متنوع، برنامه‌های پژوهشی نسبتاً کوچک اساساً اکتشافی و به دارپا تغییر نام داد و در اوایل دهه ۱۹۷۰ (میلادی) تأکید کرد برنامه‌های مستقیم انرژی، پردازش اطلاعات و فناوری‌های تاکتیکی را در پیش گرفت. در ۱۹۸۰میلادی توجه آژانس در پردازش اطلاعات و برنامه‌های مربوط به هواپیما از جمله هواپیمای هوافضاهای ملیراکول ایکس-۳۰ یا برنامه پژوهش‌های فراصوت متمرکز شد. پس از جنگ ویتنام، دارپا به بهره‌برداری از پردازش‌های پیشرفته و فناوری‌های شبکه و بازسازی و تقویت روابط با دانشگاه پرداخت. علاوه بر این، دارپا مفاهیم تازه‌ای برای ماهواره‌های کوچک، بسیار سبک‌وزن و(LIGHTSAT) و کارگردانی برنامه‌هایی در مورد تولید دفاعی، فناوری‌های زیردریایی، و خودرو زره‌پوش جنگی / ضد زره را دنبال می‌کند. تاریخ فعالیت دارپا را شاید بتوان به دو دوره زمانی: ۱. پیش از سال ۲۰۰۱ و تمرکز بر دانشمندان نخبه و شرکت‌های دانشگاهی ۲. پس از سال ۲۰۰۱ و تمرکز بر بنگاه‌های بزرگ صنعتی تقسیم نمود.

بعضی از پروژه‌های دارپا

ACTUV یک پروژه برای ساخت یک کشتی جنگ ضد زیردریایی بدون سرنشین.

  • تطبیقی خودرو: رویکردی برای طراحی، تأیید، و ساخت سامانه‌های دفاعی پیچیده و وسایل نقلیه:.
  • اطلس: یک ربات انسان‌نما است.
  • Boomerang تلفن همراه سامانه تشخیص تیرانداز): گلوله محل تشخیص سامانه صوتی توسط فناوری‌هایBBNبرای تشخیص تک تیراندازها در خودروی جنگی نظامی توسعه یافته‌است.
  • DARPA XG فناوری برای دسترسی به طیف پویا برای ارتباطات نظامی مطمئن
  • EATR یک سامانه رباتیک تاکتیکی مستقل
  • پروژه AGILE
  • آرپانت، نخستین نسل از اینترنت
  • نقشه فیلم آسیا و اقیانوسیه
  • بوئینگX
  • CPOFارسال فرمان از سامانه اطلاعات شبکه برای کنترل فرماندهی.
  • DARPA چالش بزرگ: رقابت ماشین‌های بدون راننده
  • برنامه پژوهشی فراصوت

 

[1] DARPA [Defense Advanced Research Projects Agency]

[2] ARPA [Advanced Research Projects Agency]

انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

برچسب های مهم

رونمایی از USV خودمختار با پلتفرم پنتاماران


رونمایی از USV خودمختار با پلتفرم پنتاماران

شرکت تکنولوژی دریایی انگلیس[1] BMT در سال 1985 بنا نهاده شده است.این شرکت از ادغام انجمن تحقیقات کشتی و موسسه ملی دریانوردی انگلیس، به عنوان یک مشاور بین المللی چند رشته ­ای در زمینه مهندسی، علوم و فناوری ارائه خدمات دارد. برخی از زمینه­ های کاری این شرکت شامل: دفاع، انرژی، محیط­زیست، حمل و نقل دریایی، بیمه و مخاطرات دریایی، بخش­های حمل و نقل کلی و کشتی سازی است. میراث این شرکت به جنگ جهانی دوم بر می­ گردد دفتر مرکزی BMT در تدینگتون[2]، میدلزکس[3]، ایالات متحده است. BMT در زمینه طراحی، پشتیبانی طراحی، مدیریت ریسک و نجات انسانی[4]فعالیت دارد. در آگوست سال 2017 سارا کنی به عنوان مدیر اجرایی شرکت منصوب گردید. گردش مالی سالانه این شرکت برای سال 2017 تقریبا 167 میلیون پوند در سال بوده است.

شرکت طراحی و مهندسی دریایی BMT در سال 2020 از یک شناور خودمختار سطحی پنج بدنه[5]رونمایی نمود. این شناور برای دو کاربری تجاری و دفاعی طراحی و ارائه گردیده است. کاربردهای دفاعی آن شامل گشت امنیت، هوشمند بودن، نظارات و شناسایی[6]جنگ ضد زیردریایی[7] و نقشه برداری هیدروگرافی است. با تکیه بر 34 سال تجربه در طراحی بدنه با روش ­های نوآورانه تیم BMT توانسته اند درگ را کاهش دهند. آنها نتایج خود را بوسیله انواع تست مدل­ها به اثبات رسانیده­ اند. پلتفرم پنج بدنه در مقایسه با پلتفرم ­های تک، دو و سه بدنه دارای بهبودهای قابل توجه است. این کشتی دارای بدنه مرکزی بسیار باریک و دو بدنه کوچکتر در هر طرف است. بدنه ­های کناری یا Sponsonها در پشت یکدیگر قرار گرفته و زمانیکه شناور در آب آرام حرکت می­کند، بدنه­ های جانبی جلو در آب غوطه­ور نبوده و اثرگذاری آنها بیشتر برای افزایش پایداری رول در شرایط دریایی است. قابلیت بقاء و اطمینان برای شناورهای خودمختار جزء پارامترهای مهمی و حیاتی است. در این راستا BMT چندین منبع تغذیه مستقل را در Pentamaran USV ادغام نموده است. مارتین بیسول رئیس بخش تجاری اظهار داشته که تیم آنها روی این موضوع مطالعات فراوانی نموده ­اند. جانمایی و موقعیت ­گیری چهار بدنه جانبی باعث اثرات زیادی روی عملکرد می­ گردد. بدنه جانبی جلویی روی آب قرار داشته و فقط زمانیکه شناور تحت رول قرار گیرد زیر آب رفته و علاوه بر کاهش دادن درگ باعث بهبود پایداری در شرایط دریایی می­شود. در مقایسه با بدنه ترایماران شتاب های جانبی کمتر بوده و باعث کاهش بار g برروی سازه و همچنین آنتن ها و سنسورهای روی عرشه می­ شوند. عرشه وسیع قابلیت­های چند عملیاته را فراهم می­ نمایند که می­توان بارگذاری­ های یا سطوح مشترک مختلف را در نظر گرفت.

 

 

[1] British Maritime Technology

[2] Teddington

[3] Middlesex

[4] Salvage

[5] Pentamaran

[6] Intelligence, Surveillance and Reconnaissance ISR

[7] Anti-Submarine Warfare

انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

وسیله بدون سرنشین سطحی ACRIMS مجهز به بارگذاری ضدزیر دریایی شد


آخرین نسخه از USV مدل ACRIMSاز صنایع اطلس الکترونیک انگلستان[1]سفارش داده شده است، این نسخه تست­های پذیرش را با موفقیت طی نموده است و آماده نصب سامانه ضد زیردریایی ASW است. این نسخه به صورت اختیاری می تواند بوسیله انسان نیز هدایت شود. ARCIMS دارای سیستم SeaSense بوده که یک سونار با عمق متغیر برای عملیات جستجو در آب کم عمق و حفاظت عملیات های نظامی، امنیت، ضد دزدی دریایی و کاربردهای مبارزه با قاچاق مواد مخدر است. سونار SeaSense برای شناسایی تهدیدات زیر آب از زیر دریایی ها تا وسایل حمل و نقل شناگر طراحی شده است.

 

[1] ATLAS ELEKTRONIK UK (AEUK

این پلتفرم همچنین ظرفیت بار ، سرعت و استقامت لازم برای پشتیبانی از عملیات گشت ساحلی را ارائه می دهد. جدیدترین قایقهای ARCIMS میزان انعطاف پذیری بالایی را نشان می دهند و می توانند سیستم های اندازه گیری ضد مین از جمله سیستم ماموریت سویپینگ مین بدون سرنشین AEUK ، سیستم دفع مین دریایی SeaFox و سونارهای شکار مین را در خود جای دهند.ماموریت بدون سرنشین از مرکز اختصاصی فرماندهی پرتابل[1] (PCC) بواسطه ساحل یا شناور پشتیبان برنامه­ریزی و نظارت می شود. PCC همچنین داده­های سونار را بصورت آنلاین از ARCIMS SeaSense به فرماندهی ماموریت ارسال می نماید. این یو اس وی دارای طول 11 متر و می تواند بارگذاری های مختلف را بصورت موثر دریافت و عملیات جستجو، اکتشاف، امنیت و عملیات های ضدی مین را انجام دهد.

 

[1] Portable Command Centre

انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

درخواست نیروی دریایی ایالات متحده برای توسعه وسیله بدون سرنشین سطحی با ابعاد متوسط و بزرگ


فرماندهی ناوگان ایالات متحده در ماه گذشته از نیروهای خدمات پشتیبانی سطحی خواسته است تا مفهومی از عملیات­ها[1] (CONOPS) را برای شناورهای سطحی بدون سرنشین با ابعاد متوسط و بزرگ توسعه دهند. وسیله سطحی بدون سرنشین متوسط (MUSV[2]) و وسیله سطحی بدون سرنشین بزرگ (LUSV) اولین برنامه های سطحی بدون سرنشین در ناوگان دریایی خواهند بود. فرماندهی ناوگان آمریكا بیان داشت:

MUSV در ابتدا بر روی هوش، نظارت، شناسایی (ISR) و سیستم های جنگ الکترونیکی (EW) تمرکز خواهد نمود، در حالی که LUSV بر روی جنگ های سطحی[3] (SUW) و ماموریت های ضربتی تمرکز خواهد کرد. قابلیت­های اساسی این پلت­فرم­ها ممکن است نیاز به تغییراتی در نحوه عملکرد گروه­های ضربت حامل، گروه های ضربت تیمی و گروه های اقدام سطحی داشته باشد. مفهومCONOPSتوانایی عملکرد اولیه [4]، شناسایی، سازماندهی، آموزش، تجهیزات و تحمل­پذیری را شرح می­دهد. این مفهوم یکپارچگی عملیات را برای یک وسیله بدون سرنشین متوسط و بزرگ همراه با واحدهای شناور مستقل و همچنین گروه­های ضربت حامل[5] (شامل ناو هواپیمابر، کروزر، 6 تا 9 ناوشکن و ترکیبات دیگر است) ، گروه های ضربت تیمی[6] (عملیاتی ترکیبی از زیر سطحی و سطحی) و گروه های اقدام سطحی ارائه می دهد. در ماه جولای سال 2019 ، نیروی دریایی ایالات متحده درخواست پیشنهادیه (RFP) به صنعت برای توسعه MUSV را منتشر کرد. MUSV یک وسیله نقلیه سطح باز و با معماری ماژولار باز است. آب­اندازی آن از اسکله و قابلیت ناوبری مستقل و اجرای ماموریت را دارد. چند هفته بعد، نیروی دریایی ایالات متحده RFP مشابهی را برای توسعه LUSV به صنعت منتشر کرد. LUSV یک کشتی با مقاومت بالا و با قابلیت تنظیم مجدد است که مجهز به سلول­های پرتاب عمودی (VLS) است. LUSV به گونه ای طراحی خواهد شد که انواع عملیات جنگی را بطور مستقل یا همراه با شناورهای سطحی سرنشین­دار انجام دهد. LUSV می­تواند به صورت نیمه و کاملا خودکار عمل کند.

 

[1] Concept of Operations

[2] Medium Unmanned Surface Vehicle

[3] surface warfare

[4] initial operating capability(IOC)

[5] Carrier Strike Groups

[6] Expeditionary Strike Groups

انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

سفارش پنج وسیله بدون سرنشین سطحی به وزارت دفاع انگلیس برای نیروی دریایی و فرماندهی نیروهای مشترک انگلستان


وزارت دفاع انگلیس در حال تهیه پنج وسیله بدون سرنشین سطحی[1] مدل MANTAS T12 برای نیروی دریایی و فرماندهی نیروهای مشترک[2] انگلستان است. ارزش کل این خرید 8/1 میلیون پوند (معادل 3/2 میلیون دلار) برای پنج USV به همراه سنسورها، قطعات یدکی، تجهیزات پشتیبانی، آموزش و پشتیبانی است. در این پروژهاز بین پنج USV، سه مورد به نیروی دریایی و 2 مورد به فرماندهی نیروهای مشترک انگلستان (اخیرا نام آن به فرماندهی استراتژیک[3] تغییر داده شده است) تحویل داده می­شود. در سال گذشته برای این مدل USV قابلیت­های ازقبیل، سطح مقطع راداری، ردیابی حرارتی و ردیابی صوتی ارزیابی و نتایج مناسبی بدست آمده است.

[1] USVUnmanned Surface vehicle

[2] Joint Forces Command

[3] Strategic Command

مدل MANTAS جزء خانواده USVهای چند عملیاته و با بدنه­ی کاتاماران است. این وسیله نسبت به سیستم مشابه سرنشین دار، در آب­ها آزاد، سواحل رودخانه­ای و آب­های درون مرزی دارای انعطاف­پذیری بالایی در انجام عملیات­ها است.

مشخصات این وسیله شامل : طول 12 فوت، عرض 3 فوت، ارتفاع 14 اینچ، آبخور 7 اینچ، وزن 210 پوند، حداکثر بارگذاری 140 پوند، محدوده سرعت 8 تا 20 نات و قابلیت تحمل شرایط دریایی تا بالاتر از 4 را است.

از جمله ویژگی های کلیدی این وسیله شامل :

1- قابلیت توسعه عملیات­پذیری بواسطه معماری باز و طراحی مدولار که اجازه می­دهد به سرعت تطبیق­پذیری و یکپارچگی در سنسورها، ارتباطات پیشرفته و بهبود بارگذاری انرژی را داشته باشد.

2- سیستم های بسیار قابل اعتماد با اجزاء ضد آب درون بدنه

3- داشتن مد فعالیت " مخفیانه[1]" بواسطه یک بدنه بویانس مثبت برای حداقل کردن شناسایی و انجام دادن عملیات در حالت "عرشه مماس به آب[2]"

4- قابلیت فعالیت با عملکرد بالا در شرایط نامطلوب که سایر USVها نمی توانند، در آنجا فعالیت داشته باشند.

از جمله ماموریت های این وسیله می توان به موارد زیر اشاره نمود :

1) نقشه برداری از ساحل

2) انتقال مواد از ساحل به کشتی و بالعکس

3) اسکورت تجهیزات [3]HVU ضد زیر دریایی و ممانعت از عملیات­ها

4) جستجو و عملیات نجات

5) عملیات اندازه گیری و مین­یابی

6) پایش مناطق مسکونی

7) نقشه برداری کانال ها بوسیله عمق سنجی

8) بازرسی لنگرگاه

9) عملیات حفاظت از ورودی و خروجی بندرگاه

10) پایش پارامترهای محیطی

11) عملیات ردیابی در جنگ های الکترونیکی

 

[1] Stealth

[2] Decks awash

[3] High Value Unite

انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

وسيله بدون سرنشين خودكار فوق سنگين XLUUV


شركت بويينگ در 13 فوريه سال 2019 قراردادي به منظور ساخت پنج فروند از وسيله متحركه زيرسطحي بدون سرنشين فوق سنگين[4] با نيروي دريايي امضاء نموده است. در اين راستا بويينگ توانست با شراكت صنايع دفاعي و كشتي­سازي هانتینگتون اینگال[5] مزايده را برنده و صنايع لاكهيد مارتين[6] را به عنوان رقيب اصلي خود كنار بزند. اين وسيله زيرسطحي با كد [7]XLUUVشناخته مي شود. به گفته ماري مكدام سخنگوي بخش دفاعي بويينگ، تيم اركا[8] بويينگپيشنهادات خود را در 7 دسامبر 2019 طرح پيشنهاديه خودر را براي فاز دوم رقابت براي دريافت پروژه اركا به نيروي دريايي ايالت متحده ارائه نمودند. در اين پيشنهاديه برروي راه حل هايي نظير اطمينان پذير، چند عملياته و مستقل بودن تمركز شده است. در شكل 1روند توسعه يافتگي وسايل بدون سرنشين ارائه شده است. اين تصوير بوسيله قسمت [9]PEOدر كنفرانس [10]SNA 2019 ارائه شده است. طی یک

[1] Boeing

[2] Boeing Commercial Airplanes

[3] Boeing Defense, Space & Security

[4] Extra-large unmanned underwater vehicles

[5] Huntington Ingalls Industries

[6] Lockheed Martin

[7] Extra Large Unmanned Undersea Vehicle

[8] Boeing Orca

[9] Program Executive OfficeUnmanned and Small Combatants(PEO USC)

[10] Surface Navy Association

طرح توجیهی که در طول SNA 2019 برگزار شد، CAPTPeteSmallمدیر برنامه سیستم های دریایی بدون سرنشین نشان داد که برنامه Orca در ابتدا بر روی توسعه كانسپت عملكردها[1]، يكپارچه سازي بارگذاري­ها و جنگ با مین[2] تمرکز خواهد کرد.

[1] Concept of Operations (CONOPS)

[2] Mine Warfare (MIW)

 شكل 1 : روند توسعه وسايل بدون سرنشين زيرسطحي

با این حال تصوير فوق نشان می دهد که قابلیت های آینده XLUUV ممکن است شامل اقدامات متقابل مین[1]، جنگ ضد زیر دریایی[2]، جنگ الکترونیکی[3]، جنگ ضد سطحی[4] هوشمندي، نظارت، شناسایی و حتی توانايي ضربت باشد. اكو بويينگ داراي طول 5/15 و با یک قطر حدودي 2.6 متري است. برد دريايي آن 6500 مایل دریایی است و می تواند برای ماه ها در دریا بماند. این وسيله به صورت کاملاً مستقل طراحی شده و می­تواند بارهای داخلی و خارجی را در خود جای دهد، به شكل 2 توجه فرماييد.

[1] Mine countermeasures (MCM)

[2] Anti-submarine warfare (ASW)

[3] Electronic warfare (EW)

[4] Anti-surface warfare (ASUW)

شكل 2 : اكو بويينگ

 

در كنفرانس SNA2019، بوئینگ یک مدل مقیاس شده از UUVEchoVoyageرا به نمایش گذاشت. بوئینگ در نمايشگاه تأکید کرد کهEchoVoyagerوOrcaXLUUVيكسان نيستند، آنها گفتند که تجربه هايي که ازEchoVoyagerآموخته شده است برای بهبود قابلیت اطمینان و کاهش ریسک در طراحیOrca استفاده خواهد است. EchoVoyagerنمونه اولیه تجاری با بودجه خود بوئینگ است که بر روی 50 سال تجربه UUV ساخته شده است و دارای بیش از 1900 ساعت تست دريايي است. EchoVoyager در یک مرکز بوئینگ در ساحل هانتینگتون، کالیفرنیا طراحی و ساخته شد. این وسیله نقلیه سال گذشته (2018) نخستین مرحله آزمایش دریا (یا آزمایش های دریایی آلفا) را انجام داد که حدود سه ماه در سواحل کالیفرنیای جنوبی تحت ارزیابی و آزمایش سیستم ها قرار گرفت. در طی آن زمان، تیم آزمایش EchoVoyager یک سری آزمایشات کاربردی را برای بررسی توانایی EchoVoyager روی سطح و زير سطح انجام دادند. وظایف آزمایش اقیانوسي شامل شارژ باتری، کنترل وسیله نقلیه در جریان و عملکرد موج ، غوطه وری و بازگشت به سطح بود. اکو ویجر در اوایل سال 2018 برای آزمایشات دریایی براوو[1]، که برای گسترش وظايف عملیاتی از سری تست های اولیه طراحی شده بود، به دریا بازگشت. Boeing قصد دارد این آزمایشات را پس از مکث مختصر در آزمایش Bravo ازسر بگیرد در حالی که این شرکت در آن زمان در انتظار سخت افزار اضافی بود. نیروی دریایی ایالات متحده در سال 2017 صنايع بوئینگ و لاکهید مارتین را برای پیگیری برنامه XLUUV انتخاب کرد. در آن زمان بوييگ و لاكهيد مارتين هر كدام به ترتيب 3/42 و 2/43 ميليون دلار براي فاز طراحي دريافت نمودند. هدف از این برنامه توسعه و ادغام یک سیستم بدون سرنشین با اسکله است که کاملاً مستقل از کشتی های سرنشین دار عمل می­کند. در 14 فوريه 2019 صنايع بويننگ توانست یک قرارداد 43 میلیون دلاری برای ساخت، آزمایش و تحویل چهار وسیله نقلیه بدون سرنشینی بدون سرنشین OrcaExtra Large (XLUUV) و عناصر پشتیبانی مرتبط دريافت نماييد. مطابق با اعلامیه اعطای قرارداد وزارت دفاع آمریكا، OrcaXLUUV داراي یک معماری باز و با قابلیت تنظیم مجدد خواهد بود. OrcaXLUUV بصور ماژولاربوده و دارای هدايت و کنترل، ناوبری، استقلال، آگاهی از موقعيت، ارتباطات اصلی، توزیع برق، انرژی و نیرو ، پیشران و مانور و سنسورهای مأموریت است. در ادامه برخي از توضيحات XLUUV از سايت سازنده ارائه شده است. EchoVoyager یک وسيله بدون سرنشین کاملاً مستقل از كلاس UUV است که می تواند برای انواع ماموریت هایی که قبلاً به دلیل محدودیت هاي UUV مرسووم غیرممکن بودند، مورد استفاده قرار گیرد. EchoVoyager با حجم بارگذاري داخلی و خارجی گسترده و ظرفیت انرژی موجود ، کامل بوده و باعث توسعه UUV هاي مرسوم مي گردد. استقلال پیشرفته وسيله متحركه این امکان را برای شما فراهم می کند که ماه­ها در دریا به ماموريت بپردازد و یک راه حل مقرون به صرفه تر و با توانایی بالاتر را در مقابل برابر UUV های مرسوم ارائه دهد. برخي از ويژگي هاي مهم اين وسيله شامل :

- برد: پوشش 6500 ناتيكا مايل دريايي (با 1 ماژول سوختي) به وسیله متحركه امکان انجام عملیات طولانی را می دهد.

- مستقل بودن از كشتي پشتيباني: اين وسيله از كشتي پشتيباني آب اندازي و بازیابی نمی شود و برای عملیات نیز به یک کشتی پشتیبانی احتیاج ندارد.

- مدولار: وسیله نقلیه به طول 51 فوت به گونه­ای طراحی شده است که مي توان يك بخش بارگذاری مدولار برای کاربردهای چندگانه تا 34 فوت طول و 2000 فوت مکعب در حجم يه آن اضافه نمود.

- ناوبري: سیستم ناوبری XLUUV دارای یک واحد ناوبری اینرسی با فیلتر Kalman است که توسط DopplerVelocityLogs و سنسورهای عمق با دقت بالا پشتیبانی می شود.

- اين وسيله ماموريت هاي جنگ مين، مقابله با مين، جنگ ضد زير دريايي، جنگ الكترونيكي و جنگ عليه عوامل سطحي را پوشش مي دهد.

در اين وسيله بويانسي شناور بصورت خودكار، قابليت كنترل تريم به سمت جلو وعقب و توانايي اتصال به بستر دريا در نظر گرفته شده است. از جمله قابليت هاي ديگر سيستم پيشرفته اجتناب از برخورد به موانع Forward-LookingSonar (FLS) را مي توان نام برد. اين وسيله مي تواند تا ماكزيمم عمق 3 هزار متري فعاليت داشته باشد. حداكثر سرعت 8 نات و حداقل سرعت 3 نات را دارد. سونار استفاده شده در اين وسيله شامل PROSASPS60-6000 است

 

[1] Bravo

انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸

پروژه مقابله با مين در نيروي دريايي بلژيك و هلند


صنایع ECAبیش از 40 سال است که نیازهای نیروهای بلژیک را برآورده می­نماید. اخیرا یک AUV تحت عنوان PAP MK6 را تحویل داده است، این وسیله بدون سرنشین زیر سطحی توانایی شناسای و تخریب مین را داشته و برای شناورهای MCM کلاس Tripartite طراحی و عملیاتی می­شود. در این شناور وسیله تا موقعیت مورد نظر پیش رفته و سپس کپسول تخریب گر خود را که در زیر بدنه آن قرار دارد را رها نموده و سپس از محل دور می شود.

مشخصات زیر سطحی مدل PAP MK6 در ادامه ارائه شده است.

در شکل زیر قسمت کپسول منفجرشونده قابل حمل در این مدل از وسیله هوشمند است که براساس ابعاد استاندارد ناتو ساخته و روی این مدل نصب شده است.

گروه ECA، از طریق زیر تابعه رباتیک ECA، یک قراردادی 450 میلیون یورویی با نیروی دریایی بلژیک و هلند پیشنهاد داده است. این پروژه در زیرقرارداد برنامه [1]MMCM با وزارت دفاع بلژیک است. هدف این برنامه توسعه، تولید و صلاحیت­سنجی سیستم­های خودمختار به منظور مقابله با انواع مین دریایی است. این برنامه دارای سه گام زمانی و در ابتدا آغاز فاز طراحی است، مراحل بعد به گزینه­های قرار داد بستگی دارد که می­تواند شامل ساخت، آزمایش و توانایی مقابله با مین و کاربردهای اقیانوس شناسی نیز باشد. در این قرار داد ECA ملزم به تحویل دهی 10 (جعبه ابزار) (منظور خود وسیله بدون سرنشین و تمامی ملحقات و تکمیل کننده­ایی است که در قرار داد ذکر شده است) از مجموعه­ای از سیستم­های مستقل است. هر جعبه ابزار با یک شناور بدون سرنشین (USV) اینسپتور 125[2] یکپارچه شده و شامل وسیله زیرسطحی بدون سرنشین (AUV) مدل A-18M، سونار یدک شونده T-18M، وسیله بدون سرنشین کنترل از راه دور SEASCAN (ROV)، سیستم مین K-STER، سیستم گستره­ساز[3] توسعه داده شده بوسیله صنایع CTM هلند و وسیله هوایی بدون سرنشینVTOLبا وزن 200 کیلوگرم است. این سیستم­ها کاملاً با سیستم ECAMCMUMISOFTC2 کاملاً یکپارچه خواهند شد که با سیستم SMMD گروه Naval برای ایجاد یک سیستم جدید عملیاتی جنگ مین به سیستم جنگی کشتی مادر متصل و یکپارچه شده است. در شکل زیر مجموعه ای از این تجهیزات به همراه شناور هوشمند نشان داده شده است.

 

[1]MARITIME MINE COUNTERMEASURES

[2] Inspector 125

[3]Sweeping سیستمی برای جستجو و اکتشاف زیر آب

در ادامه برخی از مشخصات وسیله هوشمند زیرسطحی A-18Mارائه شده است. این وسیله در بین مدل های ECA جزء سایز متوسط ­ها و آب اندازی و آبگیری آن آسان و بوسیله سیستم مدولار LARSصورت می­گیرد. از این وسیله برای شناسایی مین­ها تا عمق 180 متر و محدوده 9/1 کیلومتر مربع قابل عملیاتی است.

خبرگزاری NavalNews با مدیر برنامه ECA آقای دانیل اسکورزیچ در مورد برنامه­های شرکت مصاحبه نمود. در ادامه این مصاحبه ارائه می شود.

NavalNews : نظر شما در مورد این پروژه نسبت به برنامه MMCM فرانسه و انگلستان چیست؟

برنامه MMCM از سال 2016 و 2017 مبتنی بر دستیابی به سیستم­های بدون سرنشین است که اخیرا در حال توسعه­اند و اجرای آن با موفقیت در سال های 2016 و 2017 در دریای شمال نشان داده شده است. از بین محصولات شرکت ECA تنها یک مدل مربوط به سال 2014 است و بقیه همه در 5 سال گذشته توسعه یافته اند. علاوه بر این، پیشرفت سریع فناوری رباتیک به " جعبه ابزار" بلژیکی – هلندی اجازه می­دهد که آخرین پیشرفت­ها در زمینه کاهش اندازه، وزن، استقلال­پذیری، ظرفیت بارگیری، مصرف باطری و غیره، ضمن حفظ عملکردهای برابر یا بهتر در مقایسه با محصولات توسعه داده شده در برنامه MMCM فرانسه و انگلستان (فرانسه و انگلستان برنامه MMCM را انجام داده اند) را داشته باشیم. به عنوان مثال کاهش وزن باعث می­شود که بتوان این وسایل را به راحتی در یک USV کوچک جای و بوسیله سامانه آب­اندازی و آبگیری کاملا اتوماتیک LARS[1] عملیاتی نمود. این طرح به صورت مفهومی توسط نیروهای مسلح فرانسه با نام شمشیر ماهی[2] ارائه شده است. در این طرح اندازه AUV با توجه به USV در نظر گرفته نشده است. شناور سطحی Inspector125 براساس طرح موریک[3] به منظور تسهیل استقرار و بازیابی وسایل بدون سرنشین سطحی و زیرسطحی در شرایط دریایی (تا فورس 4) است. بدین منظور حرکت رول این شناور تا 40 درصد کاهش یافته است. علاوه براین پلتفرم کاملا غرق ناپذیر و در برای انفجارات دریایی مقاومت بالایی را دارد.

 

[1]Launch and recovery systems

[2]Swordfish

[3]Mauric

شناور اینسپتور 125 مجهز به سونار سه بعدی است که قابلیت تشخیص و دسته بندی بالایی را دارد. به عنوان مثال سونار، توری ها و موانعی که دشمن در اطراف مین برای فریب AUV قرار داده را نیز شناسایی می نماید. جعبه ابزار که برای برنامه MCM طراحی خواهد شد، به منظور کاهش ردپای لجستیکی و هزینه های مالکیتی طراحی شده است. تنها بودن ECA در روند طراحی و شناخت از ویژگی ربات­های سطحی و زیرسطحی باعث می­شود که ECA از بخش­ها و زیرمجموعه های مشترک استفاده حداکثری را داشته باشد. این امر تأثیر بسزایی در انتخاب مناسب ابعاد بندی تجهیزات دارد.

برای مثال سونار یدک شونده T-18M مستقیما از AUV-18Mمشتق شده است و 80 درصد قطعات این دو سیستم مشترک هستند. علاوه بر این، از آنجا که T-18M مجهز به باطری است و نیازی به برق رسانی آن از طریق کابل بکسل نیست، باعث می شود از کابل با قطر کوچک و به تبع آن وینچ بکسل و ژنراتور برقی روی عرشه شناور استفاده کنید. LARS در داخل USV برای سیستم های بدون سرنشین A18-Mو T18-M نیز متداول است، فقط باید سطح اشتراک با قسمت جلوی USV در نظر گرفته شود. همه این ها منجر به کاهش مواد و قطعات یدکی می شود.

تمام وسایل بدون سرنشین در سیستم فرماندهی و کنترل C2 UMISOFT MCMیکپارچه شده اند، که با سیستم SMMD گروه Naval برای تشکیل سیستم ماموریت جنگ مین استفاده می شوند. این یک مزیت بزرگ از نظر عملیات و امنیت سایبری است. کل مجموعه توسط یک سیستم ماموریت واحد (سیستم مدیریت یکپارچه ماموریت (IMMS) مبتنی بر دو سیستم مدیریت می شود: C3 I4Drone Naval Group و سیستم UMISOFT C2 ECA Group، که کاملاً یکپارچه هستند و نظارت، برنامه ریزی و آماده­سازی مأموریت، واقعی- مدیریت ماموریت زمان و تجزیه و تحلیل داده ها از همه سنسورهای پهپاد. IMMS را می­توان بوسیله آن از دریا یا زمین پیاده سازی کرد.

Naval News - آیا در این جعبه ابزار برنامه توسعه را برای پاسخگویی به نیازهای ویژه نیروی دریایی بلژیک و هلند در نظر گرفته شده است؟

دانیل اسکورزیچ - نیازهای نیروی دریایی بلژیک و هلند ما را ملزم می­کند که برخی از وسایل بدون سرنشین و سیستم های از جمله USV را سازگار کنیم. ترفندهای جزئی در مورد سایر سیستم های ربات نیز لازم است، به منظور ادغام ویژگی­های درخواست شده توسط مشتری. علاوه بر این، UMISOFT به منظور ادغام سیستم جابجایی مین و پهپاد سازگار خواهد بود. در این پروژه سیستم Sweeping یا جاروب کردن توسط CTMS لهستان تهیه می شود.

کلیه فعالیت­های برنامه­ریزی­شده تحقیق و توسعه[1] به صورت منسجم و با برنامه بیان می شود: ما ابتدا پیشنهاد رویکرد نوآوری، چه از نظر فناوری (هوش مصنوعی، شبیه سازی، آزمایش­های فنی در دریا، امنیت سایبری) و هم از نظر مشارکت محلی (همکاری دانشگاهی، همراهی نیروی دریایی بلژیک با نیازهای در حال تحول آنها و تهدید عملیاتی در حال تغییر) را داشته ایم.این رویکرد تمام آنچه فن آوری می تواند به منظور بهبود عملکرد سیستم های جنگ مین داشته باشد را در نظر گرفته اما بازخورد عملیاتی را نیز در نظر می گیرد.

[1]R & D

Naval News - کدام بخش از این پروژه با همکاری بلژیک انجام می شود؟

دانیل اسکورزیچ - همکاری صنعتی و برنامه انتقال دانش در طی 20 سال آینده در این جا مد نظر است که شامل :

- بیش از 39 همکاری در همه مناطق کشور بلژیک.

- چرخش اقتصادی پایدار.

  • بیش از 350 شغل در سال (معادل تمام وقت) با ارزش افزوده بسیار بالا که طی 20 سال ایجاد خواهد شد
  • 35٪ در والونیا ، 15٪ در بروکسل و 50٪ در فلاندر تأثیر مثبت دارد.

این امر ، از مرحله طراحی، طیف گسترده ای از تأمین کنندگان و شرکای بلژیکی را به منظور توسعه و تداوم صنعت دفاعی بلژیک درگیر خواهد نمود. 39 مشارکت در حال حاضر امضا شده است. شش نفر دیگر در حال نهایی شدن هستند. شرکای مختلف به سه نوع فعالیت کمک می کنند: ساخت و ساز و ادغام، تحقیق مجدد و توسعه (تحقیق و توسعه) و نگهداری (ISS).

Naval News - آیا ECAمسئول آموزش خدمه در آینده است؟

دانیل اسکورزیچ - خدمه بلژیکی و هلندی در ماه های قبل از تحویل هر کشتی آموزش خواهند دید. این جلسات آموزشی از شبیه ساز تحویل داده شده به آموزشگاه EGUERMIN Ostend شروع می­شود و سپس به کشتی ها تعمیم می یابد. برای جعبه ابزار ، ECA مربیان نیروی دریایی را در استفاده و نگهداری از روبات های کشتی (OLM) آموزش داده و تیم های نگهداری نیروی دریایی را برای هدایت از ساحل (ILM، DLM) آموزش خواهد داد.

 

 

انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸

طراحی مفهومی شناور KDDX در نمایشگاه MADEX 2019


نمایشگاه و همایش [1]MADEX 2019 در شهر بوسان[2] کره جنوبی در حال برگزاری است در این گردهمایی طرح شناور KDDX توسط صنایع سنگین هیوندای[3] معرفی گردید. این ناوشکن برای نیروی دریایی کره جنوبی[4] ارائه شده است. KDDX براساس نیازهای آینده طراحی شده است. در این پروژه الزام رسمی بصورت قرار داد صادر نشده و طراحی HHI براساس تجارب از قبل برای برنامه­های نیروی دریایی کره جنوبی بوده است. فرم بدنه این شناور در سه حالت ارائه شده

است که شامل :

- سینه مرسوم[1]

- سینه hi

- سینه معکوس شده[2]

 

[1]Conventional

[2]Inverted

[1]Internation Maritime Defence Exhibition & Conference 2019

[2]Busan

[3]Hyundai Heavy Industries (HHI)

[4]Republic of Korea Navy

دفتر طراحی HHI مزایا و ترکیبات هر نوع فرم سینه را مقایسه و دریافت که فرم سینه معکوس ، مشابه ناوشکن DDG1000 نیروی دریایی ایالات متحده یا ناوچه آینده نیروی دریایی فرانسه، بهترین مزیت ها را ارائه می دهد. همین طراحی سینه رونمایی شد.

 

KDDX دارای 156 متر طول، عرض 19 متر و جابجایی 500/6 تن است. درقسمت سیستم سلاح این شناور دارای 8 موشک ضد کشتی، 48 موشک VLS در جلو و 16 موشک VLS در عقب شناور است. این موشک ها بوسیله Hanwha توسعه و طراحی می­شوند. در قسمت بالای آشیانه هلیکوپتر یک سامانه دفاع نزدیک دریایی[1]در نظر گرفته شده است. این سامانه در آژانس دفاعی کره جنوبی طراحی و توسعه داده شده است که با نام تجاری “K-CIWS” خوانده می شود. به گفته خبرگزاری Naval News از نمایشگاه ADEX 2019 برای KDDX قرار است از توپ مارک 45 با قطر 5 اینچ با سیستم اتوماتیک موثرتر به عنوان سلاح اصلی استفاده شود. این سلاح توسط صنایع BAESystems تهیه می گردد.دو آشیانه هلیکوپتر وجود دارد که قادر به پذیرش Wildcat یا MH-60R است.

 

[1] Close-in weapon system

برای سیستم­های سنسورینگ، KDDXدارای یک دکل یکپارچه نسل جدید است. در این راستا صنایع کشتی سازی DSME[1] رقیب اصلی HHI در پروژه KDDXاست. یکی دیگر از نوآوری های مهم KDDX برای سنسور ، سیستم یکپارچه سونار است: این یک سیستم ASW نسل آینده است که یک سونار متصل بدنه[2] و یک سونار آرایه ای تاود[3] به آن را ترکیب می کند.KDDX به یک پیشرانه الکتریکی یکپارچه متشکل از 2 موتور پیشرانش 25 کیلووات، 2 ژنراتور توربین گازی 26 کیلوواتی و 2 دیزل ژنراتور3 کیلوواتی مجهز است.تعداد خدمه بین 160 تا 180 دریانورد خواهد بود. این کشتی از آخرین فن آوری های "هوشمند حمل و نقل هوایی" HHI بهره می برد

[1]Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering

[2]Hull Mounted Sonar

[3]Towed

انتشار : ۴ آبان ۱۳۹۸

به روز رسانی شناورهای کلاس Pohjanmaa


شناورهای کلاس Pohjanmaaیک سری از کروت­های چند هدفه هستند که اخیرا نیروی دریایی فنلاند بر روی بهینه­سازی و توسعه آنها متمرکز شده است. این پروژه دارای ددلاین تا سال 2020 است. شناور دارای ابعاد 5*16*114 متر و جابجایی تقریبی 3900 تن است. سیستم رانش این شناور ترکیبی از موتور دیزل – الکتریک و توربین گازی است. سرعت حداکثری 26 نات و برد 6500 کیلومتر را دارا می باشد. این شناور دارای تجهیز نظامی از قبیل توپ بوفورس 76 میلی متری، موشک سطح به هوا[1]RIM-162 ESS ، موشک سطح به سطح گابریل[2] (موشکی کوتاه برد و هوا به زمین است که توسط هواپیما و کشتی قابل شلیک می‌باشد)، اژدر 47 میلی متر ضد زیر دریایی و ضد مین[3]است. توسعه کلاس Pohjanmaa با یک مرحله تحقیقات و برنامه­ریزی در سال 2008 آغاز گردید. فاز طراحی در سال 2015 و ساخت آن در سال 2019 آغاز شد. پیش­بینی می­شود آخرین نمونه از این چهار نمونه شناور تا سال 2028 عملیاتی شود.این شناور­ها قرار است در کارخانه کشتی­سازی Rauma Marines Constructions در راما، فنلاند ساخته شوند. هدف اصلی از بهبود و به روزرسانی این شناور­ها، افزایش توان بومی­سازی صنایع نظامی فنلاند است. در این راستا صنایع آکرآرتیک بر روی توسعه بخش سیستم رانش این شناور فعالیت دارد. آکرآرتیک (AkerArctic) یک شرکت خصوصی در زمینه توسعه، طراحی، مهندسی­سازی، مشاوره و آزمایش است. موقعیت این مرکز در شهر Helsinkiفنلاند است. این شرکت برای پلت فرم­هایی از قبیل شناورها، سازه­های دریایی فراساحل و راه­حل­های حمل و نقل دریایی در بنادر با مناطق عملیاتی یخچالی فعالیت دارد.

 

[1]RIM-162 Evolved Sea Sparrow Missile

[2]Gabriel

[3]https://en.wikipedia.org/wiki/Pohjanmaa-class_corvette

 

در این راستا از مدل تست و تست­های تریال بهره می­برد. این دفتر طراحی دارای 50 سال تجربه در زمینه طراحی و ارزیابی است. این شرکت انواعی از شناورها با کاربری در نواحی یخچالی قطب شمال طراحی می­نماید. برخی از زمینه­های فعالیت این شرکت شامل: سیستم رانش پک­شده و یکپارچه ( پروانه­ها و مولفه­های شفت)، سیستم مانیتورینگ بارگذاری مربوط به یخ، پل یکپارچه، تجهیزات زمستانی و ضد یخ، دارای "SidePool"برای کشتی­های تحقیقاتی و ارائه راه­حل­های نوآورانه برای سیستم­های روغن­کاری است. این کمپانی طبق برنامه تا سال 2020 خطوط شفت و پروانه­های شناور کروت کلاس Pohjanmaaرا تحویل نیروی دریایی فنلاند می­دهد. در تاریخ 26 سپتامبر 2019، فرماندهی لجستیک نیروهای دفاعی فنلاند و کمپانی AkerArctic قراردادی را برای طراحی، تحویل و ادغام خطوط پیشرانه کامل به چهار کوروت چند منظوره کلاس Pohjanmaa برای نیروی دریایی فنلاند امضا کردند. ساخت کشتی ها قرار است از سال 2022 آغاز شود.

مسولیت آکرآرتیک در این قرارداد شامل طراحی، ساخت و تحویل­دهی سیستم شفت و پروانه با گام قابل کنترل، مکانیسم­های کنترل گام و یاتاقان­ها و آب­بندی است. علاوه بر طراحی کامل، محاسبات، تجهیزات لازم و نظارت بر نصب و راه­اندازی خطوط پیشرانش را نیز برعهده دارد. آکرآرتیک از سال 2015 مشغول توسعه خط پیشرانش در همکاری با نیروهای دفاعی فنلاند است تا اطمینان حاصل شود که کوروت­های چند هدفه جدید الزامات عملکرد عملیاتی نیروی دریایی فنلاند را برآورده خواهد نمود. بخش اساسی از این توسعه تطبیق پروانه با بدنه برای دستیابی به سرعت بالاتر در عبور از مناطق یخی و همچنین پایین آوردن سطح نویز است.

انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸

AUV امنیتی مدل A9-M از صنایع ECA


نیروی دریایی لتونی در سال 2015 یک جفت وسیله نقلیه بدون سرنشین خودمختار (AUV) خودمختار (AUV) از گروه ECA تهیه کرد. گروه ECA تولید کننده وسایل زیر سطحی شناسایی و امنیتی خودمختار است. این وسیله شامل جستجوگر مین با عملکرد بالا ودسته بندی و دوربین های تصویر برداری و فناورهای ارتباطی بر پایه LTE است.

انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "دینامیک سیالات محاسباتی" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما